Konsten att höra hjärtslag

IMG_1718Konsten att höra hjärtslag” av Jan-Phillipp Sendker är en bok som gett mig en varm och fin läsupplevelse. Det tog tid innan jag kom in i boken, men det växte med tiden och helheten är väldigt vacker.

Historien inleds med att en ung kvinna i New York bestämmer sig för att ta reda på vad som hänt med hennes pappas, som varit försvunnen i fyra år. Hon har en ledtråd och beger sig ut för att leta och hamnar i pappans hemland Burma. Där får hon en otrolig historia berättad för sig.

Delar av historien är otrolig, kanske osannolik, nästan som en saga. Språket är poetiskt och detaljerat, mycket vackert att läsa. Det finns avsnitt som jag snabbt passerar förbi men det finns även avsnitt som berör mig djup. Så även om jag kan ha en del åsikter om historien, bokens upplägg mm, så ger den ändå en fin behållning. Det var lätt att läsa boken och den har lämnat ett skönt avtryck i mig. Ibland behöver man inte analyser så mycket, bara njuta av att historien värmer gott.

 

5 thoughts on “Konsten att höra hjärtslag

  1. Ping: Hjärtats innersta röst | På Gång

Kommentera

