Fredagsdrömmar

En magsjuka har tagit både min ork och mitt humör. Ont i magen och jag blir riktigt grinig. Det tär på kroppen och jag är väldigt trött. När jag är vaken försöker jag få upp humöret med teven som hjälp. Det hjälper mig att drömma mig bort.

Eftersom det är fredag så får jag hjälp av både Svt och TV4. Svt:s GoKväll gör att jag som vanligt försöker tänka ut fyra middagsgäster från nu- eller dåtid. Ikväll behöver jag ett lättsamt sällskap och jag vill prata svenska. Jag bjuder in:
– Tage Danielsson – en favoritförfattare
– Anna Lind – en av mina kvinnliga förebilder
– Johan Rabaeus – en favoritskådis
– Charlotte Kalla – en idrottsförebild

Tv4 och Let´s dance tycks ha idoltema och då måste ju även jag drömma en idol. Och här finns det många att välja bland: Magnus Uggla, Sanna Nielsén eller Bo Kaspers Orkester. Det jag väljer ikväll är dock en helt annan. Mitt val är E-type. Hans musik gör mig glad, får mig att orka så mycket mer och det är ju toppen.

 

2 thoughts on “Fredagsdrömmar

Kommentera

