Vandringsdrömmar

Jag ägnar nästan varje kväll åt samma sak. Jag söker information på nätet om olika vandringar. Jag drömmer och planerar. Jag längtar. Jag letar kortare vandringar till försommaren och längre vandringar till semestern. Jag planerar och jag planerar om. Jag undrar hur tiden ska räcka till

Det räcker inte enbart med kartor och logistik. Jag kollar även in utrustning. Jag förfäras över hur mycket det finns och hur kostsamt allt är. För mig är vandringen en del av att få vara i enkelhet. Jag vill att solen ska skina och med skjorts, linne och skjorta vill jag lufsa fram. Men ett bra regnställ ska jag nog investera i. Och en ny ryggsäck.

Ikväll hittade jag en lösning på ett logistikproblem som jag brottats med en längre tid. Nu känns att väldigt bra. Nu vill jag ge mig ut!

IMG_0082(1)

 

 

6 thoughts on “Vandringsdrömmar

  1. Tänkte på en polare till mig som gick Fjällräven classic för några år sedan och konstaterade att alla yngre hade mängder av utrustning och torrfoder, gelekakor och vad man nu kunde ha medan gamla gubbar gick i vanliga kläder, vandringskängor och en flaska vatten i handen.

    • Så är det. Viss bekvämlighet vill jag ha men det är skönt med lagom slitna brallor och att få känna sig fri. Bra skavsårplåster vill jag dock inte ge avkall på.

  2. Spännande … var någonstans vill du vandra? ska det vara bokskogar eller fjäll eller över hedar längs havet? Det viktigaste för mig är 1) bra på fötterna och 2) lätt packning i en bra ryggsäck. Inget onödigt får följa med.

    • Jag gillar att vandra i skog. Fjällvandring är inget som attraherar mig. Så jag letar efter intressanta leder i Mellansverige. Någon gång ska jag vandra i bokskog, helst under våren, men det får bli ett annat år.

Kommentera

