Veckans sista vandring

Sitter med skorna på. Orkar inte resa mig upp. Jag ska ut på veckans sista vandring, semesterns sista vandring och sommarens sista vandring. Men jag är så trött. Hosta och snuva som inte vill ge sig, tär lite på krafterna. Benen är stumma.

Jag hade lovat mig själv att inte ge mig ut på fler vandringar denna semester. Kanske är det löfte som kroppen känner av. Det kan dock vara svårt att låta bli och nu vill jag ut, upp på berget och utforska vyerna. Om jag bara orkar resa på mig.

Kommentera

