Lördagslat

Trött, snorig och med ett stort behov av avslappning, gav jag mig själv en helt ledig lördag. Inga måsten och inga tider att passa. Tillåter mig själv att vara lat men jag tycker egentligen inte att lat är rätt ord. Jag vill bara vara.

En förmiddagspromenad gjorde susen och efter den var det riktigt mysigt att sitta på ett café och läsa en bok samtidigt som jag njöt av kaffe och semla. Så skönt men kände ändå att det vore ännu mysigare att ligga på soffan under en filt och fortsätta att läsa. Så fick det bli. Eftersom det är lördag, fick jag köpa med mig godis. Det blev en riktig lakritsfrossa. Flanellbyxor, ulltröja och angorasockor bidrog start till myset.

En annalkande förkylning drar ner mitt humör något men det känns ändå rätt okey, när jag ändå bara får vara i lugn och ro. En välbehövlig vilodag. Nu överväger jag att ställa in morgondagens programpunkter. Att få vara ledig har ett stort värde just nu. Det kan jag väl unna mig.

 

3 thoughts on “Lördagslat

  1. Ping: Fötterna ger information | På Gång

Kommentera

