Solskensvandring

IMG_1039En dröm som jag haft i många år är att göra en alldeles egen vandring, kanske 4-5 dagar. Jag har några idéer. Stora delar av utrustningen har jag redan även om jag behöver uppdatera och gå in vissa persedlar så att allt känns bra. Den främsta anledningen till att detta aldrig blivit genomfört tidigare är vädret. När den planerade tidpunkten inträffat har det varit blött, regn eller oväder. Det passar inte mig. Jag är en solskensvandrare. Vandring ska vara en njutbar upplevelse.

Solskenet och mina underbara kvällspromenader har åter väckt mitt drömmande. Förra veckan beställde jag några kartor och ledbeskrivningar. De kom med posten idag. Sakta, sakta börjar planerna ta form. Nu återstår beslut om tid och rutt, träna lite extra för långvandring, samt de sista kompletteringarna.

Kanske att drömmen blir verklighet i sommar. En solskensvandring kan bli sann.

Kommentera

